THE PUBLIC HOUSE OF ART HAALT INVESTERING VAN €1,5 MILJOEN OP.

CONTROVERSIEEL KUNSTPLATFORM VERSNELT (INTERNATIONALE) EXPANSIE

Amsterdam, 7 april 2017 – Controversieel kunstplatform The Public House of Art maakt vandaag bekend dat er een investering van 1,5 miljoen euro in het bedrijf is gerealiseerd. Het geld is afkomstig van Q2Q Capital. Deze investering is een van de top 10 investeringen in Amsterdamse startups dit jaar.

Het primaire doel van de fundraising is om de groeistrategie van The Public House of Art te versnellen en internationaal uit te breiden. In de afgelopen 18 maanden heeft het kunstplatform meer dan 3000 kunstwerken verkocht.

Kunst is voor iedereen

De missie van The Public House of Art is om kunst betaalbaarder, toegankelijker (minder snobistisch) en vooral leuker te maken. The Public House of Art wordt geleid door Sid Sand (Founder en CEO) en Maarten Bitter (CMO), voormalig CMO TravelBird.

Sid Sand over de investeringsronde: “We gaan deze investering gebruiken om onze business internationaal uit te breiden, het online platform verder te ontwikkelen, nieuwe kunstcollecties te bouwen en het opzetten van een nieuw shop-in-shop concept. We gaan door met onze missie om de huidige kunstbranche op te schudden en kunst toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen”.

Q2Q Capital’s oprichter en Chief Investment Officer Muhammed Yesilhark laat weten: “Deze investering is een mooi voorbeeld dat wij in staat zijn onze investeringsexpertise in verschillende industrieën toe te passen. We hebben gekozen voor deze nichesector vanwege de interessante combinatie van structurele groei in de markt en een uitstekend managementteam van het bedrijf. We kijken ernaar uit om The Public House of art te ondersteunen in haar missie om kunst toegankelijker te maken voor iedereen.”

Over The Public House of Art

The Public House of Art is een nieuw kunstplatform onder het motto: we are not a f*cking gallery! De overtuiging dat kunst voor iedereen zowel betaalbaar als begrijpelijk moet zijn ligt hieraan ten grondslag. Daarnaast is ook de beleving van essentieel belang; samen met creative agency KesselsKramer is een concept gecreëerd waarin iedereen zich welkom voelt.

Door te werken met thema’s maakt The Public House of Art kunst begrijpelijk; twee keer per jaar zal hiervoor worden samengewerkt met internationale kunstenaars. Momenteel is het thema “The Devil Inside Me”, denk hierbij aan die momenten dat je toch de hele zak chips op eet, dat extra drankje neemt, een hamburger naar binnen werkt terwijl je net bij de sportschool bent geweest. De kans dat verleiding je grijpt is groot, zeker in the heat of the moment. Kunst van de kunstenaars Elizabeth Koning, Carolina Mizrahi, Andrey Kezzyn, Barbara van den Berg, Esther Levigne, Thomas Thijssen, Mariska Karto, Paulina Otylie Surys, Irene Wijnmaalen, Paolo Angelucci, Flore Zoé, Hayo Sol, Tamara Kvesitadze, Valay Shende en Mance van Beers hangt momenteel in The Public House of Art. Dit is een mix van zowel beginnende als gevestigde kunstenaars, die met elkaar gemeen hebben dat ze vernieuwende kunst maken die naadloos aansluit op de ideeën en richtlijnen van The Public House of Art.

De kunst is voor iedereen betaalbaar omdat het in vier maten (House, Villa, Mansion en Castle) wordt aangeboden; de prijzen variëren van €100 voor de kleinste maat tot en met €2.000 voor de grootste.

Over Q2Q Capital

Q2Q Capital brengt kapitaal samen met een doel. Een boutique investeringspartnership die streeft naar het identificeren van superieure publieke en private investeringsmogelijkheden, met de focus op toegevoegde waarde op de lange termijn in haar beleggingen. Met kantoren in London en Dubai representeert Q2Q Capital een eerlijke en transparante relatie tussen de managers en investeerders. Het omvat ook een holistische beleggingsfilosofie die rekening houdt met zowel kwalitatieve als kwantitatieve factoren, versterkt door geavanceerde technologie. Q2Q Capital’s netwerk van partners is actief in zowel ontwikkelde als opkomende markten. De geografische aandachtsgebieden zijn Noord-Amerika en EMEA.

Over the Public House of Art

About The Public House of Art

The Public House of Art is a new art platform with the motto: we are not a f*cking gallery! They believe that art should be accessible and affordable for all. Experience is paramount; with the help of creative agency, KesselsKramer, PHOA has created a concept where everyone feels welcome.